Keblinger

Keblinger

Projek Masjid SU Projek Siapa?

| 21 April 2008

Pada 3 Febuari yang lepas satu saya telah menyertai perhimpunan aman yang mendesak pihak berkuasa menyegerakan pembinaan Masjid SU telah diadakan. Seminggu sebelum PRU12 diadakan papantanda pembinaan Masjid SU telah dibangunkan. Beberapa hari yang lepas saya melihat pagar atau “hoarding” telah dipasang menyusuri perimeter tapak projek menandakan masjid akan mula dibina pada bila-bila masa.

Maka berkatalah seorang penyokong BN bahawa projek ini adalah projek kerajaan BN kerana ia telah diluluskan sebelum PRU12. Maka warga SU harus berterima kasih pada BN yang telah merancang pembinaan masjid ini. Kerajaan Selangor yang ada sekarang hanyalah meneruskan apa yang telah terancang. Saya setuju benarlah dengan penyokong BN ini kerana di papantanda projek ini pun tertera “Ini adalah Projek Kerajaan Barisan Nasional”. Tetapi siapakah yang akan membiayai projek kerana di Selangor BN tidak lagi menguasai kerajaan negeri.

Sebenarnya BN sebelum ini adalah pemengang amanah rakyat Selangor dan sekarang PR adalah pemengang amanah rakyat Selangor. Yang membiayai projek ini adalah wang rakyat Selangor dan bukan wang BN atau wang PR.

Bagi saya siapa yang buat masjid ini tak kisah. Apa yang saya kisah siapakah yang akan mengimarak masjid ini apabila ia siap kelak. Saya sangat-sangat berharap masjid ini akan kunjungi semua umat Islam yang bermaustatin di SU ini. Tak kira ia penyokong parti BN atau PR atau tidak berparti langsung. Saya sangat rindu suasana masjid semasa saya menghuni negeri Kelantan. Hampir setiap malam, terutama antara Magrib dan Isyak ada sahaja majlis ilmu yang diadakan. Saya berharap suasana ini akan menjadi realiti di SU ini.

Reaksi seorang sahabat saya terhadap kata-kata penyokong BN diatas . Katanya “Kalau projek masjid dikatakan projek BN dan projek “B…” dikatakan projek PR. Padahal kedua duanya diluluskan sebelum PRU12. Pelik sunggoh orang BN nih.”

0 comments:

 

Copyright © 2010 N29