Keblinger

Keblinger

Awas! "Chewing Candy" Dari Kulit Babi

| 12 April 2008

Sila baca dahulu ingredient bahan makanan yang hendak dibeli dan pastikan ia tidak ada bahan-bahan yang diharamkan dalam seperti gelatin dari kulit babi. Ini telah terjadi kepada keluarga saya kira-kira tiga bulan lepas.

Anak keempat saya Fatihah telah membeli “chewing candy” yang berbentuk mini burger di Center Mart berdekat dengan SU. Semasa di rumah abang kepada Fatihah, Abdullah , telah membaca "ingredients" yang tercatit di paket “chewing candy”dan mendapati ia mengadungi gelatin yang dibuat dari kulit babi. Nasib baik ia belum dimakan lagi dan sempat kami membuangnya.

Hari ini saya telah melawat laman web PPIM dan dapat satu lagi “chewing candy” yang mengandungi gelatin kulit babi dan ia ada dijual di Seven Eleven. Memandangkan cawangan kedai ini ada di taman perumahan tempat kami tinggal, saya ingin berpesan kepada anak-anak dan jiran-jiran saya supaya berhati-hati. Kalau tidak perlu jangan berbelanja di sana. Lagipun barang-barang di “convenient store” seperti Seven Eleven lebih mahal dari kedai biasa.

0 comments:

 

Copyright © 2010 N29