Keblinger

Keblinger

Signboard Di Sepanjang Jalan

| 24 November 2008
Sebenarnya saya rasa tidak senang hati terhadap kebanyakan papantanda atau signboard penunjuk arah yang terdapat di sepanjang jalan raya samada jalan raya persekutuan atau jalan negeri. Ia meningkatkan tekanan saya sebagai pemandu apabila saya mengunakan jalan yang tidak biasa saya lalu. Bukanlah kerana signboard itu tidak memberi saya cukup maklumat tetapi kerana kebanyakan signboard ini selalu terhalang oleh dahan-dahan pokok landskap yang ditanam pinggir jalan. 
Signboard yang dibina dengan harga sekitar RM 10,000.00 hingga RM 30,000.00 sebuah menjadi tidak berguna kerana kecuaian majlis kerajaan tempatan atau JKR yang sepatutnya bertanggongjawab menyelenggarakanya. Signboard yang sepatutnya nampak pada jarak sekurang-kurang 100 meter menjadi sia-sia kerana tidak boleh dibaca walaupun pada jarak yang dekat.

0 comments:

 

Copyright © 2010 N29