Keblinger

Keblinger

Coca-Cola, Minuman Atau Pencuci Tandas ?

| 26 March 2008


Pada hari minggu yang lepas saya menuntun sebuah rancangan realiti "How To Clean Your House", kalau tak silap saya , di TV 9 .

 Apa yang menarik perhartian saya ialah tip mencuci mangkuk tandas yang dipaparkan dalam rancangan ini. Mereka telah mengunakan minuman cola. Saya tak pasti samada Coca Cola, Pepsi Cola atau minuman cola yang lain kerana jenama yang dilekap pada botol telah dibuang. Dengan mengunakan kapisiti 1.5 liter mereka telan menuangkan minuman tersebut ke dalam mangkuk tandas yang terlalu kotor. Mereka sentai di keliling mangkuk dan biarkan selama 30 minit. Kemudian mereka "flus" kan tandas tersebut. Hasilnya mangkuk tandas yang kotor telah menjadi bersih dan baru. 

Adakah wajar minuman ini dijadikan pencuci tandas? Atau , adakah wajar kita minum minuman ini selepas kita tahu ia adalah pencuci tandas yang paling efektif dan murah ? Saya bukanlah pengemar minuman ini. Kalau ada saya minum kalau tiada saya tidak cari atau beli. Tetapi, buat masa sekarang,  saya tidak akan minum setelah melihat rancangan yang saya sebut di atas tadi.

0 comments:

 

Copyright © 2010 N29